Handelsbetingelser

Levering
Kingsmoor bestræber sig på at levere dine varer indenfor 3 hverdage gældende fra dagen efter din ordreafgivelse såfremt dette er en hverdag. Ordrer afgivet efter kl. 10 på hverdage kan tidligst afsendes dagen efter. Ved levering til Bornholm må der påregnes 1 ekstra leveringsdag. Hvis du bestiller flere varer, er det den vare med den længste leveringstid, som er gældende for hele forsendelsen. Varer bliver leveret med Danske Fragtmænd på hverdage ca. mellem kl. 8 og 16. Leveringstidspunktet kan ikke præciseres nærmere, da vi ingen indflydelse har på fragtmandens rute. Vær opmærksom på, at fragtmanden næsten altid stiller varerne, hvis du ikke er hjemme. Kan varen ikke leveres, vil ekstra udkørsel være for egen regning. Hvis varen stilles i udhuse eller lignende, bærer kunden selv ansvaret for varens beskaffenhed, herunder transportskader og buler, samt sikkerhed og forsvarlig opbevaring.

Afgivelse af ordre
Når du har afgivet en ordre, får du automatisk en e-mail som bekræftelse. I denne e-mail fremgår det, hvilke produkter du har bestilt.

Annullering af ordre
Du kan annullere din ordre ved at skrive til ordre@nordic-pet.com eller kontakte os på telefon 7077 7377. En ordre kan kun annulleres, så længe varen ikke er afsendt fra vores lager.

Priser
Alle angivne priser er i danske kroner og inklusiv gældende moms. Priserne er for levering i Danmark defineret som Jylland, Fyn, Sjælland samt brofaste øer og øer med fast færgeforbindelse

Fragt
Fragtfri levering for køb på 500 kr. eller mere. For køb under 500 kr. pålægges 100 kr. i fragt.

Betaling
Kingsmoor modtager betaling med VISA/Dankort, MasterCard og MobilePay. Kingsmoor krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen. Beløb trækkes på din konto, når varen sendes fra vores lager.

Reklamationsret
Kingsmoor yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Kingsmoor inden for rimelig tid. For varer med begrænset levetid er din reklamationsret dog begrænset til den holdbarhedsperiode, der gælder for den købte vare. Holdbarhedsperioden på foder fra Kingsmoor står anført på emballagen. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. Du skal selv betale fragtomkostninger ved returnering. Ved fejl og mangler, kontakt venligst Kingsmoor inden returnering af varer. Skriv til ordre@nordic-pet.com eller ring på 7077 7377.

Varen sendes til:
Kingsmoor v/Nordic Pet Group 
Att. Reklamationsret
Grenåvej 633 E
8541 Skødstrup

Bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Refusion
I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Kingsmoor har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

Fortrydelsesret
Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i væsentligt samme stand og mængde som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto inden for få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde.

Varen sendes til:  
Kingsmoor v/Nordic Pet Group
Att. Fortrydelsesret
Grenåvej 633 E
8541 Skødstrup

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på web@nordic-pet.com. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at bruge din fortrydelsesret. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Se herunder for Kingsmoor Smagsgaranti.

Smagsgaranti
Hvis din hund eller kat ikke bryder sig om et produkt købt i vores webshop, kan du returnere varen og få pengene tilbage. Smagsgarantien bortfalder, hvis der er mindre end 80% af posens indhold tilbage. Inden returnering af vare skal du kontakte Kingsmoor ved at skrive til web@nordic-pet.com eller ved ringe til os på 7077 7377. Du skal selv betale fragtomkostninger ved returnering af varer under Kingsmoor Smagsgaranti.

Varen sendes til:
Kingsmoor v/Nordic Pet Group
Att. Smagsgaranti
Grenåvej 633 E
8541 Skødstrup

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 11.09.2019