|
Hønsehund/Skt.Bernhard blanding |
|
|
|
|
Jeg har en rigtig dejlig hanhund på 5 år.
Han er en blanding af en ruhåret hønsehund og Sankt Bernhard, meget livsglad og aktiv.
Vi bor på landet ved en masse skov, men desværre også en vej, så en aften blev han påkørt og forsvandt. Hele natten gik med eftersøgning i skoven, men det er ikke nemt at finde en bange sort hund i en mørk skov. Ud på morgen kom han dog hjem.. Våd træt og temmelig rystet. Et dyrlægetjek fortalte at intet var sket med ham, men har var meget chokeret.
Efter et lille stykke tid begyndte han at kløe og slikke sig konstant, så han til sidst manglede temmelig store partier af hår rundt på kroppen. Især under maven og på benene var det slemt. Dyrlægerne gav noget kløestillende. Min stakkels hund fik fugteksem og hans hud og pels blev rigtig skidt. Pelsen var ligesom en stiv stålbørste og han var totalt rastløs.
Og så var det at jeg blev opmærksom på foderet - havde fået en prøvepose hos dyrlægen af det helt dyre, men læste så om Kingsmoor..
Nu har Bertham-hunden fået Kingsmoor kun siden den 13. januar og det hjælper. Han er blevet rolig igen når han er inde, hans pels er blevet blød og lækker, ingen bare flader på kroppen. Kløe er aftaget betydelig.. Han er blevet sig selv indeni og samme glade hund igen som før ulykken, ingen sår og ingen eksem.
Tak fordi I laver noget så godt foder med så rene råvarer. Det har betydet en besparelse på dyrlægeregninger og at min dejlige hund ikke mere har problemer
Så vil jeg slutte af med en forespørgsel. Det ville glæde os begge hvis I engang i fremtiden også lavede godbidder. Jeg er lidt nervøs for at give ham andet end Kingsmoor.
Taknemmelige tanker LOUISE CHRISTENSEN LØVENHOLM DJURSLAND |