Erfaringer
Send dine erfaringer og få en gave
Læs mere...

1 ½ år med blank pels og meget lidt fældning
Læs mere...

Oplevelse med Grand Danois og Kingsmoor
Læs mere...

Balder og Gabby med Kingsmoor
Læs mere...

Ny norsk hvalp hos agilitymanden Lars Bang
Læs mere...

Nu åbner Valborg selv spanden med hundemad
Læs mere...

Som hundeejer stiftede vi bekendtskab med Kingsmoor
Læs mere...

Vores islandske fårehund har altid maven i orden og en meget fin pels
Læs mere...

Beagle Oscar
Vores beagle er kræsen
Læs mere...

Det ultimative foder til min labrador
Læs mere...

RSS-feed
No feed specified.
Hønsehund/Skt.Bernhard blanding PDF Udskriv Email
Jeg har en rigtig dejlig hanhund på 5 år.

Han er en blanding af en ruhåret hønsehund og Sankt Bernhard, meget livsglad og aktiv.

Vi bor på landet ved en masse skov, men desværre også en vej, så en aften blev han påkørt og forsvandt. 
Hele natten gik med eftersøgning i skoven, men det er ikke nemt at finde en bange sort hund i en mørk skov. Ud på morgen kom han dog hjem.. Våd træt og temmelig rystet. Et dyrlægetjek fortalte at intet var sket med ham, men har var meget chokeret.

Efter et lille stykke tid begyndte han at kløe og slikke sig konstant, så han til sidst manglede temmelig store partier af hår rundt på kroppen. 
Især under maven og på benene var det slemt. Dyrlægerne gav noget kløestillende. Min stakkels hund fik fugteksem og hans hud og pels blev rigtig skidt. Pelsen var ligesom en stiv stålbørste og han var totalt rastløs.

Og så var det at jeg blev opmærksom på foderet - havde fået en prøvepose hos dyrlægen af det helt dyre, men læste så om Kingsmoor.. 

Nu har Bertham-hunden fået Kingsmoor kun siden den 13. januar og det hjælper. Han er blevet rolig igen når han er inde, hans pels er blevet blød og lækker, ingen bare flader på kroppen. Kløe er aftaget betydelig.. Han er blevet sig selv indeni og samme glade hund igen som før ulykken, ingen sår og ingen eksem.

Tak fordi I laver noget så godt foder med så rene råvarer. Det har betydet en besparelse på dyrlægeregninger og at min dejlige hund ikke mere har problemer

Så vil jeg slutte af med en forespørgsel. Det ville glæde os begge hvis I engang i fremtiden også lavede godbidder. Jeg er lidt nervøs for at give ham andet end Kingsmoor. 

Taknemmelige tanker

LOUISE CHRISTENSEN LØVENHOLM
DJURSLAND

Nyheder
DM for stående hønsehunde
Læs mere...

Artikel i Erhvervsbladet
Sund hundemad i kamp med giganter
Læs mere...

Finder din tabte pung

TV indslag om DcH Eftersøgningstjenesten
- hunde som finder det du har tabt

Læs mere...

"Kingsmoor" hund Ecco blev Årets hund i LP3
Læs mere...

World Dog Show 2010 i Herning
Læs mere...

Fille's debut i DKK Elite-klassen
Læs mere...

Endnu en ”kingsmoor” hund er blevet Dansk Lydighedschampion
Læs mere...

Chief nu nordisk elitelydighedschampion
Læs mere...

Herbie i Eliteklasse
Læs mere...

LP VM i Bratislava
Læs mere...

© copyright Kingsmoor 2007 Kingsmoor A/S   Baldersvej 10   8850 Bjerringbro   Tlf. 87 50 02 66   Fax 87 50 02 77   CVR 33 77 92 83   post@kingsmoor.dk